Alla inlägg under mars 2009

Av Anna Wallin - 31 mars 2009 18:11

Nu har jag och Emma verkligen kommit igång med med C-uppsatsen. Den har fått vila lite nu när vi har haft praktik och inte har kunnat sitta lika mycket som vi hade velat. Men om det forsätter som idag så kommer det här att bli jätte braoch vi kommer att hinna en massa i veckan, tror och hoppas jag! Förhoppningsvis kommer vi att åka ut och lämna enkäterna på torsdag.


Nu är det bara 8 dagar kvar tills jag får åka till Glöte. Jag längtar och vill åka dit nu! Det är till det här jag längtar behöver jag säga nå mer.

Av Anna Wallin - 30 mars 2009 11:27

Tänkte bara berätta att idag fyller min mamma år, och så här roligt hade hon det för två år sen och jag hoppas att vi kommer att ha det lika roligt iår under påsken. Så Grattis min älskade Mamma!!!

Av Anna Wallin - 29 mars 2009 14:07

Har just kommit på varför jag inte har gått ut så mycket den senaste tiden. Jag blir ju så sjukt bakis och hela dagen efter blir ju förstörd! Alltså snacka om att jag är suk idag. Hövva!

Av Anna Wallin - 28 mars 2009 16:25

Som den pensionären man är så vacknade jag vi 07:30 idag och kunde inte somna om. Vred och vände mig i sängen och kollade på den klarblåa himlen en stund tills Sandra (som oxå har blivit morgonpigg som jag) skickade ett sms och frågade om jag var vaken. Det smiddes planer om att gå i på stan och sen ut Gråsjälören för att fika. Satte planen i verket och började gå in på stan kl 10. Och vilken fin dag vi har haft och det känns i anstiket nu, jag kände inte alls för att åka hem. Det är ju helt fantastiskt vad trött man bli av att vara ute i några timmar så nu har jag nyss vaknat efter en liten tupplur. Måste ju ta en sån om jag ska orka gå ut ikväll.

Kan man bli annat än lyckig när det är sånt här sjuk fint väder ute.

Av Anna Wallin - 26 mars 2009 18:50

Slutbedömningen på 10 veckors praktiken, KLAR OCH GODKÄND. Skönt som bara den.


Av Anna Wallin - 26 mars 2009 08:53

Hoppsan denna veckan har gått hur fort som helst nu är det bara två dagar kvar på praktiken och i dag har jag slutbedömning:S

Håller tummen för att det ska gå bra. Men man vet ju aldrig med Läraren som ska vara med hon är så komplicerad, en enkel fråga kan bli jätte svår och helt oförstårlig med hennes akademiskaspråk. Hon har jobbat för länge inom universitetet och för kort tid ute i praktiken.


Av Anna Wallin - 22 mars 2009 16:53

Jag har haft en hur underbar helg som helst.

Lördag så var jag, Emmelie och Sandra i väg och åkte långfärdsskridskor. Vi skulle åka till ett ställe som heter Gråsjälören och där är det hur mysigt som helst. Väl där så fikade vi och trivdes i solen. Det kan inte bli bättre. Sen på kvällen kom Emmelie och Sandra över till mig för att kolla på Robinson det måste varit roligt att sett oss tre slagna hjältar som sitter och halvsover. Men mysigt var det och jätte gott med fruktsallad och glass.

 


Söndag skulle jag plugga hela dagen men såklar var det jätte fint väder och vem vill sitta inne då. Víkkan ringde och frågade om jag ville följa till Gråsjälören och inte kunde jag tacka nej till det. Som tur var så vaknade jag tidigt i morse så jag har hunnit en massa innan Vikkan kom, hade hunnit tvättat en massa och nästan skrivit klart en uppgift vilket var tur. Så jag och Vikkan tog på oss stor stövlarna och gick iväg. Fikade och trivdes i solen. Doris dock tyckte att det var lite kallt så hon fick låna en halsduk att värma sig i. Kan man bli annat än lycklig när det är såna här fina dagar och man får vara ute.  

 

Om en vecka är det beräknat att Vikkans bebis ska komma och jag har stickat en tröja till bebisen. Visst blev den fin?

Av Anna Wallin - 19 mars 2009 20:57

Min pappaTommy är allt för snäll han Har just pratat med honom och han frågade om jag ville ha jakt i höst och det är ju klart att jag vill:) En sak att kryssa bort från listan. Ska få jaga med min bror och hans lag eller lag och lag det är storebror och Kjell.

  

Annars inget nytt. Blir tokig på min handledare om dagarna och pluggar på kvällarna och helgen. Men på lördag ska jag ta ledigt får allt pluggande, Emma är i Stockholm med fotbollen så då tar jag oxå ledigt. Och det betyder att jag ska ut och åka långfärdsskridskor och bara njuta. Hoppas bara att det blir fint väder men det ser iaf så ut nu men man vet ju aldrig.


Ovido - Quiz & Flashcards