Alla inlägg under januari 2009

Av Anna Wallin - 31 januari 2009 17:14

Ajajaj vad jag har ont i nacke och axel. Skulle behövt att nån massagerade mig finns det ingen som anmäler sig frivilligt?


Sitter just nu i Öjebyn(Piteå) hos familjen Johansson och har just blivit bjuden på middag, fick lasange och gud vad gott det var. Har varit här hela dagen så det har blivit en massa fikande och ätande med gott har det varit:) Jag och Emma har slipat på C-uppsatsen vi har skrivit klart metod delen eller iaf nästan. och nu ska vi snart lämna in det för att på tordag eller fredag ha seminarium på det och få feedback om vad vi ska förändra mm.


Annars har det varit en lugnt helg och kommer att fortsätta att vara det! Nej nu ropar Emma bäst jag skyndar mig till henne:)


Av Anna Wallin - 29 januari 2009 05:49

Grattis på 8-års dagen Julla, Gud vad gammal du börjar bli Jag hinner inte me! Ha en helt underbar dag och så ses vi snart hoppas jag. Älskar och saknar dig!

Av Anna Wallin - 28 januari 2009 20:04

Grattis på 5-års dagen min älskade TildaBus hoppas att dagen har varit bra trots att du är lite sjuk, Saknar dig som bara den gumman och krya på dig. Hoppas att vi ses snart

Av Anna Wallin - 26 januari 2009 20:12

Ytterligare en dag gjort på praktiket och ytterligare ett möte avklarat. Börjar få lite mer ansvar på praktiken men känner mig fortfarande ganska osäker och men det börjar ta sig.


Har i dag varit testkanin, har fått en massa nålar stuken i mig men jag kände inte så mycket.  Man måste ju prova allt en gång innan man kan säga att det var inget för mig. Man ska leva som man lär. Pappa det gjorde ju inte alls ont:)


Annars inget nytt, möte med handledare inför C-uppsaten på onsdag, och då kanske vi får lite ordning på skrivandet.


Av Anna Wallin - 24 januari 2009 10:00

Jag har överlevt min första vecka på praktiken. Det har varit intressant, det är helt annat att jobba inom kommunen än på sjukhuset. Kommande vecka ska jag börja få ta hand om egna patienter och jag har redan fått några ärenden, det är lite rullsolsdyner som ska provas ut och personal som ska instruerar i hur de skall använda rullstolsdynorna samt att det är några bedömmningar. Skoj men skrämmande, för det känns som om jag inte kan nå fast det gör man ju med ändå.


Har varit iväg och åkt skidor i veckan, alltså det är verkligen hur roligt som helst att åka skidor. Var i väg i måndags och Onsdags med Emmelie. Det är synd bara att varken jag eller Emmelie har bil för det är lite drygtatt cykla upp tll ormberget med skidorna på ryggen, samt att fallrisken är väldigt stor. Har radan ramlat engång på cykeln. Hoppsan, jag är så himmla klumpig:)


Nu sitter jag och väntar på att PiteEmma ska komma, vi ska sitta och skriva om PMet till våran C-uppsats den ska snart lämnas in igen och det kan ju vara bra för oss att ha den klar till veckan då vi ska träffa våran handledare och diskutera igenom hur vi ska gå till väga mm.

Av Anna Wallin - 19 januari 2009 20:30

Första dagen på praktiken avklarad, tror att detta kan bli 9 roliga och givande veckor.


Sen har jag kommit på att Gud var roligt det är att åka skidor:) och då menar jag på längden och inte utförs. 

Av Anna Wallin - 15 januari 2009 17:11

Brrr det är tok kallt här idag. Just nu är det -20. Det är nästan så att man kan se isbjörnar. 


I dag fick jag med mig Emmilie som moralisktstöd när jag skulle iväg med mitt cykeldäck. Tänkte att jag provar på samma ställe igen för de måste ju ha öppet nu. Så jag packade ner däcket i en påse satte mig på bussen och åkte iväg. Jag och Emmelie hoppade av bussen och började gå till cykelaffären. Vi närmade oss den med snabb steg, väl framme upptäcker vi att den är stängd fast det stod på dörren att den skulle vara öppen. Snacka om att man blir frustrerad. Men som tur är så var jag förberädd på detta och hade kollat upp fler cykelaffärer:) Så jag och Emmelie tar bussen igen åker hela vägen in till stan och ÄNTLIGEN får jag mitt cykeldäck fixat. Nu har jag just skruvat fast däcket igen. Så nu är min historia om mitt cykeldäck äntligen slut men detn kanske återkommer snart igen vem vet.


Sitter just nu och väntar på min köttfärslimpa som snart är klar. Mums   

Av Anna Wallin - 13 januari 2009 17:39

Det är alltså tisdag men det känns som om det ska vara onsdag eller torsdag men det är nog bara för att jag vet att stora delar av min klass åker hem imorgon för då är denna Campusveckan slut. Känns lte konstigt just nu för nu har vi bara en eller två campusveckor tillsammans kvar och sen så ska vi ut i det verkliga livet och arbeta som arbesterapeuter. Det är med skräckblandad förtjusning som jag se framemot dessa sista 5 månaderna här uppe. Sen har man ju ångest för att man inte ska får nå arbeta när man e klar eller att man får ett som man inte trivs med, ja det finns mycket som kan gå fel.


Har inte gjort nå mer med mitt cykeldäck men det blir på tordag för då e jag ledig.  

Ovido - Quiz & Flashcards