Alla inlägg under februari 2008

Av Anna Wallin - 13 februari 2008 18:22

har jag och PiteEmma lämnat in tre studieuppgifter, känns jätte bra att vi har gjort bort nästan allt nu. Bara en uppgift kvar att fixa inför nästa vecka när vi ska ha seminarium på alla studieuppgifter.


Jag och PiteEmma har blivit som ett gammalt gift par. Det är helt sjukt vilka rutiner vi har skaffat oss bara på 2 veckor. Så är ser våra dagar ut:

Vid 10 kommer Emma och då kokar kaffet

Serverar kaffet med mjölk ibland, ibland är hon lite wild and crazy och skippar mjölken:)

Sen börjar vi skriva på vad vi nu håller på med.

Vid halv 12 börjar jag bli hungrig och lagar mat, som är klar vid ca 12 då måste jag slita Emma från datorn och skrivandet.

Efter att vi har ätit diskar Emma och jag sitter och skriver.

Vi 2 är det eventuellt fika och vid halv 3 går Emma för att hinna med bussen. Japp så har våra dagar i princip sett ut de senaste två veckorna.


I dag har vi fått utbildning på HLR, det var nyttigt att lära sig.

"Hallå! Hur e det?"


Det kände som om det var nå mera jag skulle skriva men jag vet inte vad det var. Skrev i går oxå men det försvann och jag blev förbannad och orkade inte skriva om förrän nu i dag.


Har lite ångest oxå för att jag inte har åkt nå skidor nu när ag har fått upp dem, har dock sprungit desto mer. Har den senaste veckorna verkligen kommit igång med träningen. Vilket känns jätte skönt och det är jätte roligt har aldrig gillat att springa men nu går det bra, ta i trä.


Av Anna Wallin - 10 februari 2008 21:51

- För att jag i dag inte har varit utanför dörren, tänkte att jag skulle träna men min träningskompis drog sig ur,


- Sen jag bara legat på sängen och tittat på TV


- Har ätit en massa popcorn


- Allt som allt ätit för mycket och gjort för lite.


Men i mrgon blir det andra bullar, tänkte att jag skulle börja dagen med en morgonpromenix, för PiteEmma kommer inte förrän vi 10 så kliver jag upp 8 så hinner jag. Sen blir det nog ett träningspass på kvällen.


Nej nu ska jag lägga mig såjag kanske somnar snart..


Av Anna Wallin - 9 februari 2008 16:09

Japp i dag är det lördag detta betyder att det är årets första melodifestival... Jippi. Kvällen är planerad så att jag snart ska gå till lillEmma för att mat det ska bli roligt at få äta mat med nån det för inte till vanligheten, sen blir det meldifestivaln för hela slanten.


Av Anna Wallin - 6 februari 2008 16:10

Fan vad tentan gick bra!! Vg på två dela, g på en och u på en men den hade jag ju inte pluggat på heller så det är inte så konstigt, dock bara 3 poäng i från med lite tur så hade det ju gått, men jaja tar det ästa gång!!


Har köpt nya jogging skor idag, så nu ska det springas i kväll! Hittade även en vårjacka vilket inte ingick i den här budgeten för denna månaden men det får väl gå än då de var som tur var inte så dyr. Men pengar som pengar.


Nej nu ska jag till norskan och surra lite skit.


Simma lugnt!!!!!!!!

Av Anna Wallin - 5 februari 2008 17:46

I dag fick man sig en semla!! Gött serru! PiteEmma bjöd på den medans jag bjöd på maten, i dag blev det chili con carne igen. Men det är ju lätt att göra och det är gott. Jag och PiteEmma håller på att skriva ett arbete och samtidigt kolla på andra arbeten som vi gjort första året för att att få inspiration till vad vi ska skriva och det är helt sjukt vad vårat skrivande har utvecklas till det bättre så klart. PiteEmma har världens goaste mamma har nämligen fått hembakta bullar av henne, är hon inte snäll? Det tycker iaf jag:)


I morse när jag vakande var jag helt färdig orkade inte kliva upp men Emma skulle ju komma så det var bara att kliva upp och bädda sängen. kände mig lite förkyld oxå me det gick över, så har just varit ute och sprungit, men det är helt sjuk vad ont jag får i vristen. Undra om det är mina skor som gör att jag får ont. Det är då inte helt rätt i foten heller!


Hmm vad ska jag mer berätta då. Jo i morgon ska vi i väg på ett studiebesök på Riksförbundet för Social och Mental Hälsa (RSMH) det ska bli spännandes


Annars är allt som vanligt har börjat återhämtat mig efter helgens bravader. Och nu är det ju så att det som hände i Hemavan stannar i Hemavan, så jag kan tyvärr inte skriva nå om vad som hände då!! Fast det är ganska skönt att slippa för det var alldeles för mycket som hände där.



Av Anna Wallin - 4 februari 2008 09:33

Helgen har varit helt underbar!!

Vet inte vad ja mer ska skriva, men det var längesen jag hade så skoj!!

Tack alla i vår stuga för alla skratt.

Ovido - Quiz & Flashcards